خانه » بیماری و سلامتی » جوش در هر نقاط مختلف صورت نشانه چیست

جوش در هر نقاط مختلف صورت نشانه چیست

جوش در هر نقاط مختلف صورت نشانه چیست

جوش , جوش صورت , جوش در نقاط مختلف صورت

برای خیلی ها پیش آمده است که در نقطه ای از صورتشان جوشی بزند که ممکن است آن بیانگر چیزی باشد برخی به جوش صورت خود حساس هستند و اطلاعات مربوط به آن برایشان جالب است

جوش هر قسمت از صورت، نماینده ی یک عضو درونی

احتمالا جوش های شما هم همیشه در یک نقطه از صورتتان خودنمایی می کنند. برای برخی روی پیشانی، برای برخی دیگر روی چانه، گونه و برای برخی روی بینی ظاهر می شوند.

به عقیده ی متخصصان هر نقطه ای از صورت، نماینده ی عضوی از اعضای درونی بدن است و هر جوشی در این نقاط، زنگ خطری در خصوص وضعیت آن عضو می باشد.
جوش های روی گونه ها همچنین می توانند در اثر تغییرات هورمونی بروز کنند. جوش زدن در این نقطه از صورت اغلب در زمان تخمک گذاری خانم ها بیشتر می شود

جوش های روی پیشانی: دستگاه گوارش را دریابید

جوش هایی که روی پیشانی خودنمایی می کنند نشان دهنده ی مشکلی در دستگاه گوارش هستند. احتمالا بعد از خوردن پیتزا در شام، در حالی که شب قبل نیز یک ساندویج چرب و چیلی خورده اید یک جوش کمابیش در خور توجه روی پیشانی تان ظاهر می شود.

شما موادغذایی چرب و شیرین را با لذت میل کرده اید و تاوان آن را دستگاه گوارش و البته صورتتان می دهد. جوش روی پیشانی نشان می دهد که غذای چربی میل کرده اید که دستگاه گوارش برای هضم آن دچار زحمت شده است.

اگر نمی خواهید دوباره چشمتان به جمال این جوش های مزاحم روی پیشانی روشن شود از کنار فست فود فروشی سر خیابان با بی محلی تمام رد شوید.

جوش اطراف چشم ها: کبدتان را دریابید

جوش های اطراف چشم ها نشان می دهند که کبدتان به زحمت افتاده است. در واقع زمانی که در عملکرد کبد اختلالی بروز کند، این جوش ها سر بر می آورند. معمولا بعد از مصرف شکلات و محصولات لبنی پرچرب یا نوشیدنی های الکلی این مشکل بروز می کند.

برای کمک به کبد و سم زدایی آن، هر روز صبح به صورت ناشتا داخل یک فنجان آب گرم آب لیموترش بریزید و میل کنید.

جوش های روی بینی: قلب تان را دریابید

بینی قلب روی صورت است، چون نماینده ی این عضو نازنین محسوب می شود. جوشی که روی بینی خودنمایی می کند نشان می دهد که قلب نازنین تان دچار مشکلی شده است.

فشار خون تان را کنترل کنید و تغذیه ی سالم در پیش بگیرید. تا حد امکان مصرف گوشت های قرمز چرب را کاهش دهید و اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ را در الویت برنامه ی غذایی تان قرار دهید.

حتما دنبال روش هایی برای کاهش چربی خونتان باشید. البته توصیه می کنیم آزمایش خون بدهید تا از میزان کلسترول خون تان مطمئن شوید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، این جوش ها صرفا به دلیل عدم رعایت بهداشت پوست بروز می کنند. احتمال دارد که لوازم آرایش تان نامناسب یا تاریخ گذشته بوده. و یا اینکه با آرایش خوابیده اید. در این صورت نیز این نقطه جوش می زند.

روی گونه ها: پای دستگاه تنفسی و هورمون ها در میان است

گونه ها نماینده ی دستگاه تنفسی روی صورت هستند. اگر سیگار می کشید، بیشتر در این مناطق جوش خواهید زد. احتمال دارد که دچار واکنش های آلرژیک نیز باشید.

لذا بدون فوت وقت سیگار را ترک کنید. بیرون بروید و در هوای آزاد و البته پاک طبیعت نفس بکشید. اگر این کارها را انجام دادید و جوش ها همچنان بر قوت خود باقی بودند، گوشی موبایل تان را با دستمال آغشته به الکل، پاک کنید و روبالشتی تان را مرتبا بشویید. چون این دو وسیله، محل تجمع میکروب هایی هستند که انتقال آنها به

پوست، باعث جوش زدن می شود.

البته جوش های روی گونه ها همچنین می توانند در اثر تغییرات هورمونی بروز کنند. جوش زدن در این نقطه از صورت اغلب در زمان تخمک گذاری خانم ها بیشتر می شود.

علاوه بر موارد اشاره شده اگر از مشکل عدم تحمل لاکتوز شیر و یا عدم تحمل گلوتن (بیماری سلیاک) رنج ببرید نیز در این مناطق بیشتر جوش خواهید زد.

بهتر است تغییراتی در برنامه غذایی تان ایجاد کنید و یک دوره مکمل روی میل کنید. مکمل زینک (روی) باعث کاهش ترشح سبوم (چربی پوست) می شود.

جوش های روی چانه: زبان معده

جوش روی چانه مانند پیشانی رایج است. جوش های روی چانه نشان می دهد که معده تان نیاز به کمک دارد.

برای رفع مشکل، برای خودتان دمنوش های مناسب معده تهیه و میل کنید. مصرف فیبرهای غذایی را افزایش دهید. به معده تان کمک کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.
فاطمه مهدی پور

جوش در هر نقاط مختلف صورت نشانه چیست

منبع: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*