خانه » آموزش آشپزی » دستور پخت قطاب

دستور پخت قطاب

دستور پخت قطاب

طرز تهیه قطاب یزد

قطاب , طرز تهیه قطاب , قطاب یزد , قطاب خانگی

قطاب یکی از سوغات های یزد می باشد و ما آن را شیرینی یزدی می شناسیم علاوه بر آن می توان این شیرینی خوشمزه را به صورت خانگی هم تهیه کنیم که یکی از روش های درست کردن آن در فر می باشد البته می توان آن را با سرخ کردن هم آماده کرد.

گاهی یک شیرینی را که در منزل تهیه می کنیم برایمان لذت بخش تر می باشد طرز تهیه شیرینی قطاب تقریبا ساده می باشد و این می تواند یکی از دلایلی باشد که ما حداقل یکبار هم که شده آن را بپزیم دستور پخت برای ۴ نفر مناسب می باشد برای اطلاع از آموزش و طرز تهیه قطاب به این شکل سایت نظاره ها را همراهی کنید.

مواد لازم قطاب

آرد
ماست
زرده تخم مرغ
روغن
بکینگ پودر

مواد بازم میانی

پودر گردو
پودر قند
پودر هل

طرز تهیه قطاب

زرده تخم مرغ را به همراه روغن و ماست و بکینگ پودر با همزن با هم مخلوط می کنیم و خوب میزنیم سپس آرد را کم کم با آن اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس مقدار آرد می ریزیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و به قطر نیم سانت آن را پهن می کنیم و به صورت گرد غالب می زنیم.

برای تهیه مواد میانی پودر گردو و پودر قند و پودر هل را کاملا با هم ترکیب می کنیم. سپس مواد روی خمیر دایره ای شکل قرار می دهیم و لبه های خمیر را روی هم قرار می دهیم و می توانیم لبه های خمیر را به سمت داخل دهیم مقداری روغن داخل ظرف گود و مناسبی می ریزیم با اندازه ای که روی قطاب ها را بگیرد و آن ها را داخل آن سرخ می کنیم زمانی که قهوه ای روشن شدند از داخل روغن خارج می کنیم و حدود ده دقیقه بعد داخل پودر قند آن می چرخانیم.

نکات مهم در تهیه قطاب خانگی

  1. می توان از پودر بادام و یا پودر شکر استفاده کرد.
  2. می توان بجا گذاشتن در فر آن را در روغن سرخ کنیم.
  3. می توانن آن را در فر درجه ۳۵۰ فارنهایت به مدن نیم ساعت قرار دهیم.
  4. در صورت تمایل به مواد میانی مقدار گلاب می زنیم.
  5. برای تزیین از پودر پسته یا پودر گردو استفاده می کنیم.

منبع : nezareha.com/1113/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d9%82%d8%b7%d8%a7%d8%a8

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*