خانه » آموزش آشپزی » پخت سوپ تره فرنگی

پخت سوپ تره فرنگی

سوپ تره فرنگی با شیر و قارچ

سوپ تره فرنگی , سوپ تره فرنگی با شیر و قارچ , طرز تهیه سوپ تره فرنگی

سوپ تره فرنگی یکی از انواع سوپها می باشد که مجلسی است و برای مهمانی ها مناسب است که به شکل های مختلفی تهیه می شود به عنوان مثال برخی آن را یک زمان با جو و یک وقت هم ساده درست می کنند و یا داخل آن مواقعی هویج و یا کرفس و یا شیر اضافه می کنند اما بعضی برای داشتن سوپ قرمز رنگ به آن رب می زنند و این بسته به سلیقه شما دارد.

بعضی ها بطور معمول سوپ را در برنامه غذایی خود قرار داده و ترجیح می دهند سوپ های مختلفی را بپزنند و سوپ تره فرنگی را هم گاهی آماده می کنند اما معمولا سوپ ها بیشتر در فصل پاییز و به خصوص زمستان طرفداران بیشتری دارند. در ادامه می توانید آموزش آشپزی و تهیه این سوپ را مشاهده کنید.

مواد لازم سوپ تره فرنگی

آب مرغ یک لیتر
تره فرنگی ۵ شاخه
پیاز یک عدد متوسط
آب به مقدار لازم
کره به مقدار لازم
نمک و ادویه به مقدار لازم
خامه ۵۰ گرم
جو پرک یک پیمانه
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
شیر یک لیوان
قارچ ۳۰۰ گرم

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

در ابتدا سینه مرغ را می گذاریم تا پخته شود جو پرک را یک ساعت خیس می کنیم پیاز را نگینی ریز خرد می کنیم و در مقداری کره تفت می دهیم سپس تره فرنگی را بعد از شستن بصورت حلقه ای خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم تا زمانیکه پیاز طلایی شود بعد زردچوبه و فلفل می زنیم سپس جو پرک و آب مرغ را به تره فرنگی ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا چند چوش بخورد.

بعد زیر حرارت را ملایم می کنیم وقتی جو پرک پخته شد سینه مرغ را خرد کرده و داخل آن می ریزیم و نمک را اضافه کرده کمی بعد در صورت تمایل آن ها را میکس می کنیم و سپس قارچ را کمی تفت می دهیم و داخل آن می ریزم و روی حرارت ملایم قرار داده و شیر را اضافه می کنیم و بعد از اینکه به خوبی جا افتاد آن را از روی حرارت برمی دهیم و خامه را به آن اضافه کرده و سرو می کنیم.

چند نکته مهم

می توان خامه را حذف کنیم.

برخی آرد و یا برنج و جو را جایگزین جو پرک می کنند.

بعضی ترجیح می دهیند این سوپ را بدون شیر درست کنند.

در صورت تمایل به آن جعفری و نعنا و هویج اضافه می کنیم.

برای تزیین از مقداری تره فرنگی وخامه و نان تست خرد و بو داده شده استفاده می کنیم.

منبع : nezareha.com/1161/%d8%b3%d9%88%d9%be-%d8%aa%d8%b1%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%86%da%af%db%8c

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*