خانه » آموزش آشپزی » آموزش تهیه و پخت فرنی خوشمزه و مقوی

آموزش تهیه و پخت فرنی خوشمزه و مقوی

طرز تهیه فرنی

فرنی , طرز تهیه فرنی , فرنی نشاسته , فرنی آرد برنج , فرنی میوه ای , فرنی بادام

فرنی یکی از دسر های خوشمزه ای است که بعضی ها آن در صبحانه میل می کنند و برخی با آمدن ماه مبارک رمضان سعی می کنند که برای افطاری آن را آماده کنند برای درست کردن آن نیاز به صرف وقت زیادی نمی باشد و برخی به سادگی آن را تهیه می کنند.

برخی زمانی که سرماخوردگی هم دارند از تعدادی از انواع آن مصرف می کنند فرنی انواع مختلفی دارد بعضی ها در درست کردن انواع آن مهارت دارند و به سادگی آن را آماده می کنند می توان در زمان هایی که بخواهیم آن را دو رنگ یا چند رنگ درست کنیم مقداری زعفران به آن اضافه کنیم و در دو رنگ زرد و سفید آن را سرو کنیم.

مواد لازم فرنی آرد برنج

شیر یک و نیم لیوان
آب نیم لیوان
آرد برنج سه قاشق خوری
شکر چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی آرد برنج

ظرف مناسبی را برمی داریم شیر را داخل آن می ریزیم و آب را به آن اضافه می کنیم آرد برنج را به آن اضافه کرد و روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس شکر را نیز داخل آن ریخته و دائم آن ها هم می زینیم تا شکر کاملا حل شود و آرد برنج پخته شود حدود ده دقیقه زمان برای پخت آن کافی می باشد.

مواد لازم فرنی نشاسته

نشاسته سه قاشق غذاخوری
آرد برنج سه قاشق غذاخوری
شکر چهار قاشق غذاخوری
آب چهار لیوان

طرز تهیه فرنی نشاسته

در ابتدا نشاسته را در یک لیوان آب سرد حل می کنیم سپس سه لیوان آب را داخل ظرف مناسبی می ریزیم و آرد برنج را داخل آن ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و بطور مداوم آن را هم می زنیم وقتی چوش آمد و شکر حل شد زیر حرارت را کم کرد و نشاسته را اضافه می کنیم مقداری که خودش را گرفت فرنی آماده است.


همچنین ببینید طرز تهیه : شله زردزولبیا و بامیهترایفل

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*