خانه » بیماری و سلامتی » خواص پرتقال در بارداری

خواص پرتقال در بارداری

خواص و خاصیت های پرتقال

خواص پرتقال در بارداری , خاصیت پرتقال برای پوست , خواض پرتقال , o,hw \vjrhg

پرتقال یکی از میوه های پر از طرفدار می باشد که با آمدن فصل این میوه خرید آن هم زیاد می شوداین میوه خوشمزه دراری خواصی می باشد که حتی برخی آن را برای دوران بارداری و کودکان هم توصیه می کنند.پرتقال انواع مختلفی دارد مثلا تامسون و یا پرتقال خونی که بعض از آن ها خشک و یا آبدار هستند پرتقال دارای مقادیری از ویتامین c و فیبر واسید فولیک و … می باشد.

علاوه بر خواص آن برای سلامت این میوه طعم خوبی هم دارد و برخی برای مهمانی هایی که در فصل بهار برگزار می کننند ختما یکی از میوه هایی که انتخاب می کننند که سرو کنند پرتقال می باشد ولی خب معمولا زیاده روی در خوردن را تو صیه نکرده اند. در ادامه میتوانید خواص پرتقال را مشاهده کنید.

تاثیر پرتقال برای خون

پرتقال به تمیزی خون کمک می کند و آرام بخش می باشد. از قسمت سفید پوست پرتقال و ورقه های نازک بین قسمت های داخل پرتقال برای کم شدن کلسترول خون استفاده می شود و همچنین مصرف به ندرت حدود دو تا سه لیتر آب پرتقال در روز به تصویه خون کمک می کند اشتها آور است و برای از بین رفتن سنگ صفرا مناسب است.

خواص پرتقال در بارداری

پرتقال برای کمک به جلوگیری از بسته نشدن لوله عصبی در جنین مناسب می باشد و این خاصیت آن به دلیل داشتن فولات می باشد. همچنین گفته می شود که رشد مغز جنین و سلامت پوست آن نیز کمک می کند که البته ماداران باردار در این رابطه باید با پزشک خود مشورت نمایند.

ضد گاز و تقویت کنند معده می باشد

از برگهای چوشیده پرتقال در شست و شوی ورم و کاهش درد و از اسانس آن برای ضد عفونی استفاده می شود. البته برخی نیز می گویند پرتقال باعث افزایش ترشحات معده و کیسه صفرا می شود بنابراین افرادی که از مشکلات معده و صفرا در رنج هستند قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

خاصیت پرتقال برای پوست

پرتقال نیز مثل برخی دیگر از میوه ها در زیبایی پوست تاثیر مثبتی دارد به شکلی که قسمت خوراکی پرتقال را حدود یک ربع روی پوست قرار دهیم برای رفع چین و چروک و شادابی مناسب است. همچنین پوست تازه پرتقال برای رفع کک و مک استفاده می شود.

خواص پرتقال در پیشگیری از سرطان

ویتامین c یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می باشد که می تواند با رادیکال های آزاد از علت های بروز سرطان هستند مبارزه کنند پرتقال هم دارای ویتامین c می باشد. گفته شده که مصرف کردن موز و پر تقال و آب پرتقال تا سن دو سالگی به باعث کمتر شدن خطر ابتلا به لوسمی در کودکان می شود. همچنین در تحقیقات دانشمندان سوئدی مشخص شده که خوردن پرتقال منجر به پیشگیری از سرطان لوزالمعده می شود.

برخی دیگر از خاصیت های پرتقال

برای افرادی که گوشت بسیار استفاده می کنند و بدنشان اسیدی مناسب می باشد.
به ازبین رفتن کرم روده کمک کرده و باعث کاهش تب می شود.
ضد استفراغ و به تشکیل ادرار و نرم کردن سینه کمک می کند.
پرتقال به جهت دارابودن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مختلف یک تقویت‌کننده عمومی بدن بوده و برای رشدونمو استخوان‌ها، استحکام اندام‌ها و همچنین رشد بچه‌ها بسیار سودمند است؛ در ضمن مصرف آن به زنان حامله و شیرده نیز توصیه می‌شود.

روش تشخیص پرتقال خوب هنگام خرید

خب برای خرید یک پرتقال خوب اول باید دقت کنید که پرتقال با توجه به اندازه آن نباید سبک باشد سنگین بودن پرتقال نشان دهنده پر آبی آن است. همچنین باید دارای پوست پرتقال باید نازک و سکب بوده و هنگام فشار دادن آن نباید به راحتی اثر انگشت روی آن فرو رفته بماند

منابع :
تندرست نیوز
آوای خزر

منبع : nezareha.com/1250/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*