خانه » بیماری و سلامتی » اطلاعاتی مرتبط با بیماری آرتریت و انواعی از آن

اطلاعاتی مرتبط با بیماری آرتریت و انواعی از آن

اطلاعاتی مرتبط با بیماری آرتریت و انواعی از آن

بیماری آرتریت , آرتریت , آرتروز

 

امروز در بین برخی از آرتریت وجود دارد و گاهی هم بدنبال درمان آن می روند آرتروز بیماری می باشد که در برخی از ناحیه بدن برخی از افراد بوجود می آید به عنوان مثال آرتروز دست و یا آرتروز پا

معمولا بیماری آرتریت بیماری است که چندین عامل در بروز آن دخیل هستند. برای آشنایی با انواع بیماری آرتریت نیاز است تا با منطقه ی مورد نظر درگیری این بیماری بیشتر آشنا شوید. منطقه ای که بیشتر از همه تحت تأثیر تورم و درد قرار می گیرد مفصل است. مفصل در هر فردی می تواند توان حرکتی را پدید آورد و قطعا زمانی که این قسمت از بدن به بیماری دچار شود توان حرکتی نیز کاهش خواهد یافت. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع آرتریت آشنا کنیم ، لطفا با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

در بین انواع آرتریت بیماری به نام استئوآرتریت وجود دارد. بیماری که در بین عموم مردم از آن با نام آرتروز یاد می شود. معمولا آرتروز در بین افراد مسن دیده می شود و به همین دلیل یکی از نام آشنا ترین بیماری ها در این سنین خواهد بود. در این بیماری ابتدا مفصل ها ، سپس غضروف ها مراحل مربوط به ساییدگی خود را سپری می کنند. این مرحله می تواند از ضخامت آنها بکاهد ، بنابراین پس از مدتی استخوان ها به یکدیگر برخورد می کنند که درد و ناراحتی به شدت افزایش می یابد. شایع ترین مکان هایی که آرتروز در آنها رخ می دهد در ران ، زانوها ، ستون فقرات و همچنین مچ دست می باشد.

بیماری آرتریت می تواند به صورت اختصاصی تنها در مفصل ایجاد شود که با نام روماتیسم مفصلی مشهور است. اغلب موارد این بیماری به دلیل یک حمله از سیستم ایمنی بدن رخ می دهد ، این نوع از بیماری ها خود ایمنی بدن را به اثبات می رسانند. مفصل های بدن شما که اغلب در دست و پا بیشترین کاربرد را دارند به حدی خشک می شوند که شما نمی توانید در هنگام صبح از خواب خود بیدار شوید و در همه جای بدن شما این احساس خشکی وجود دارد.

نوع دیگری از آرتریت مفاصل تنها در کودکان رخ می دهد و اغلب در سنین بلوغ از بین خواهد رفت. در یک کودک معمولا علائم با بیماری های دیگر هم مشابه است و بهتر است که تشخیص و درمان صحیح از سوی پزشک صورت پذیرد . برخی از کودکان تنها در یک مفصل ، برخی دیگر نیز در بیش از دو مفصل بدن خود را به این بیماری درگیر هستند.

نوع دیگر از بیماری آرتریت به لیل عفونت رخ می دهد. یعنی عاملی عفونی که می تواند یک باکتری ، ویروس یا هر نوع موجود زنده دیگری باشد با نقش عفونت زایی خود به بدن ما وارد می شود و نقطه تمرکز خود را به محل مفصل ها محدود می کند. این عوامل در محل تکثیر می شوند و به سرعت افزایش می یابند . در این شرایط نه تنها مفصل ، بلکه غضروف ها و در آخرین مرحله نیز استخوان بدن تحت تأثیر قرار گرفته و دیگر توانایی برای حرکت آن وجود نخواهد داشت.

اطلاعاتی مرتبط با بیماری آرتریت و انواعی از آن

منبع: وبسايت پدیده کاشان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*