خانه » آموزش آشپزی » دستور تهیه فلافل

دستور تهیه فلافل

طرز تهیه ساندویچ فلافل

فلافل , طرز تهیه فلافل , ساندویچ فلافل خانگی , سس فلافل

فلافل یکی از ساندویچ هایی است که از نخود خیس خورده برای تهیه آن استفاده می شود این ساندویج از نظر برخی بسیار خوشمزه می باشد و دارای طرفدارانی می باشد بطوریکه بعضی از مغازه ها با نام فلافلی کار می کنند و عمده ساندویچی که سرو می کنند فلافل می باشد.

برای تهیه این ساندویچ ابتدا قرص فلافل را تهیه می کنیم و بعد در لابلای نان ساندویچ قرار می دهیم و به همراه خیار شور و گوجه فرنگی و یا سالاد آن را سرو می کنیم برخی برای میل کردن این ساندویچ سعی می کنند آن را از بیرون تهیه نکند و خوشان آن را در خانه درست کنند دستور پخت برای ۴ نفر مناسب می باشد برای اطلاع از آموزش آشپزی و طرز تهیه فلافل به این شکل نظاره ها را همراهی کنید.

مواد لازم تهیه فلافل

نخود دو پیمانه
سیر ۴ حبه
پودر انبه به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
نمک و ادویه و بکینگ پودر به مقدار لازم

طرز تهیه فلافل

ابتدا نخود را پاک می کنیم و از شب قبل آن ها را خیس می کنیم سپس آب آن را خالی می کنیم و دوبار آن را به همراه سیر چرخ می کنیم بعد نمک و زردچوبه و فلفل و پودر کاری و بکینگ پودر داخل آن می ریزیم و در صورت تمایل یک قاشق چای خوری پودر انبه داخل آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم مقداری آب گرم به آن اضافه می کنیم و آن ها را هم می زنیم تا زیاد سفت نباشد.

سپس مقداری روغن داخل ظرف مناسبی می ریزم و آن را روی حرارت قرار می دهیم وقتی روغن داغ شد مواد را داخل غالب مخصوص قرار می دهیم و آن را داخل روغن می اندازیم و اجازه می دهیم تا دو طرف آن سرخ و کاملا مغز پخت شود سپس خیار شور و گوجه را خرد می کنیم و فلافل را در بین نان ساندویچی قرار می دهیم و روی آن خیار شور و گوجه قرار می دهیم و به همراه سس آن را سرو می کنیم.

دستور تهیه سس فلافل

مقداری آب داغ را روی سه قاشق عذاخوری پودر انبه می ریزم و آن را به خوبی در آب حل می کنیم و و حدود ۲۰ دقیقه اجازه می دهیم تا خودش را بگیرد و به غلظت مناسب برسد.

نکات مهم در تهیه این غذا

  1. به اندازه ای روغن می ریزیم که روی قرص های فلافل را روغن بگیرد.
  2. برخی به فلافل کنجد و یا مقداری سبزی معطر می زنند.
  3. در حین انجام سرخ کردن اگر موادمان زیاد سفت بود در آن مقداری آب گرم می ریزیم.
  4. بجای خیار شور و گوجه می توان از سالاد خیار گوجه و یا ترشی استفاده کنیم.
  5. بعضی به همراه نخود پیاز هم چرخ می کنند.
  6. برای تزیین آن از خیار شور و گوجه و سس استفاده می کنیم.
  7. زمان پخت حدود ۲۰ دقیقه می باشد.

منبع : nezareha.com/1073/%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%88%db%8c%da%86-%d9%81%d9%84%d8%a7%d9%81%d9%84

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*