خانه » آموزش آشپزی » دستور تهیه همبرگر رستورانی

دستور تهیه همبرگر رستورانی

ساندویچ همبرگر خانگی

همبرگر , طرز تهیه همبرگر , ساندویچ همبرگر رستورانی , همبرگر خانگی , ilfv'v

همبرگر یکی از ساندویج های خوشمزه است که برخی اولین گزینه برای انتخاب ساندویچشان آن می باشد این ساندویچ را می توان در منزل هم تهیه کرد اگر بخواهیم این ساندویچ خوشمزه را خانگی درست کنیم نیاز به یک سری از مواد اولیه داریم یکی از انواع پر طرفدار آن همبرگر زغالی است.

یکی از ترکیبات اصلی ساندویچ همبرگر گوشت می باشد که بطور معمولی از گوشت قرمز استفاده می شود اما برخی گوشت مرغ و یا بوقلمون هم جایگزین آن می کنند البته برخی از نوع آماده آن استفاده می کنند می توان روی آن پنیر پیتزا بزنیم زمانی که آب شد داخل نان به همراه قارچ قرار دهیم. امرو برای شما آموزش این آشپزی و طرز تهیه همبرگر خوشمزه خانگی را در نظاره ها قرار داده ایم.

مواد لازم همبرگر

گوشت گوسفندی چرخ کرده نیم کیلو
پیاز یک عدد
پودر سوخاری یک قاشق غذاخوری
قارچ ۴۰۰ گرم
نمک و ادویه به مقدار لازم
پنیر پیتزا ورقه ای ۴ عدد
روغن به مقدار لازم
نان ساندویچی گرد ۴ عدد
کاهو ۷ برگ
گوجه فرنگی و خیار شور از هر کدام دو عدد

طرز تهیه همبرگر

گوشت را داخل یخچال قرار می دهیم تا حدود یک ساعت استراحت کند پیاز را رنده ریز می کنیم و آب آن را می گیریم و به گوشت اضافه می کنیم سپس نمک و زردچوبه و فلفل به آن می زنیم و پودر سوخاری را داخل آن می ریزم و همه مواد را کاملا با هم ترکیب می کنیم و گوشت را خوب ورز می دهیم سپس مقداری گوشت بر می داریم و گرد می کنیم به شکل دایره پهن می کنیم.

سپس مقداری روغن داخل ظرف مناسبی می ریزیم زمانی که داغ شد همبرگر را داخل آن قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم سرخ شود تا به خوبی مغز پخت شود وقتی یکطرف آن سرخ شد آن را برمی گردانیم و پنیر ورقه ای را روی آن قرار می دهیم و می گذاریم تا طرف دیگر آن سرخ شود و پنیر هم آب شود سپس قارچ ها را اسلایس می کنیم و سرخ می کنیم زمانی که دو طرف همبرگر سرخ شد روغن آن را می گیریم و نان ساندویچی گرد را باز می کنیم و همبرگر داخل آن قرار می دهیم و قارچ را روی آن می ریزیم و گوجه فرنگی و کاهو خرد شده و خیار شور روی آنها قرار می دهیم و به همراه سس آن را سرو می کنیم.

نکات مهم در تهیه این ساندویچ

  1. همبرگر را می توان روی حرارت زغال درست کنیم.
  2. می توان خیار شور یا کاهو را حذف و از گل کلم استفاده کنیم.
  3. در کنار آن سس مایونز و یا فرانسوی یا کچاب قرار می دهیم.
  4. برای تزیین آن از سس و موادی که در بین ساندویچ قرار می دهیم بکار می بریم.

منبع : nezareha.com/1149/%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%88%db%8c%da%86-%d9%87%d9%85%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b1

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*