خانه » آموزش آشپزی » گراتن سیب زمینی خوشمزه

گراتن سیب زمینی خوشمزه

گراتن سیب زمینی و قارچ

گراتن سیب زمینی , طرز تهیه گراتن سیب زمینی , گراتن سیب زمینی و قارچ , 'vhjk sdf cldkd

گراتن سیب زمینی جز غذاهایی می باشد که پخت آن به این شکل در کشور ما قدمت زیادی ندارد اما برخی ترجیح می دهند وقتی مهمانی برگزار می کنند آن را سرو کند این غذا را می توان بدون فر تهیه کرد و در آن از گوشت و مرغ استفاده کرد بعضی سعی میکنند آن را با سوسیس و ژامبون آماده نکنند حتی زمانی که بدون گوشت آن را درست می کنند از قارچ و پنیر استفاده کنند.

برای تهیه کردن آن نیاز به یک سری مواد داریم در گراتن سیب زمینی می توان از بادمجان هم استفاده کرد و بطور کلی در تعدادی از مواد اولیه آن می شود دست برد و یک سری تغییرات در آن ایجاد کرد از این خوراکی برخی برای زیباتر شدن سفره ها استفاده می کنند اما باید مراقب باشیم که اسراف نکنیم دستور پخت برای ۴ نفر مناسب می باشد برای اطلاع از آموزش آشپزی و طرز تهیه گراتن سیب زمینی به این شکل نظاره ها را همراهی کنید.

مواد لازم گراتن سیب زمینی

سیب زمینی یک کیلو گرم
شیر نصف لیوان
خامه پنجاه گرم
پنیر گرویر پنجاه گرم
کره پنجاه گرم
سس خردل نصف قاشق مربا خوری
سیر یک حبه
نمک و فلفل به مقدار لازم
قارچ به میزان لارم

طرز تهیه گراتن سیب زمینی

سیب زمینی هار می شوییم سپس آن ها را پوست می گیریم و به شکل ورقه های نازک برش می دهیم و داخل سبد می ریزیم تا آب آن گرفته شود سپس دو طرف سیب زمینی ها را مقداری نمک و فلفل می زنیم بعد سیر را با یک وسیله له می کنیم و داخل سس خردل می ریزیم و نمک و فلفل داخل آن ریخته و باهم ترکیب می کنیم.

سپس شیر را به آرامی به آن ها اضافه می کنیم و به خوبی با هم مخلوط می کنیم بعد ظرف مناسبی را برمی داریم و کف و دیواره های آن را چرب می کنیم سپس سیب زمینی ها را داخل سسی که آماده کردیم می ریزیم و آن ها را به سس آغشته می کنیم و کف ظرف قرار می دهیم. البته فراموش نکنید اگر از قارچ هم استفاده میکنید آن را نیز اضافه کنید.

سپس کره را آب کرده و روی آن ها می ریزیم بعد خامه را روی آن ریخته سپس تمام سطح را پنیر رنده شده می ریزیم فر با درجه ۳۵۰ فارنهایت گرم کرده و ظرف در بالاترین قسمت حدود سی تا شصت دقیقه قرار می دهیم تا روی گراتن طلایی و سیب زمینی ها بپزنند سپس آن را سرو می کنیم.

نکته در تهیه این گراتن

  1. بهتر است آن با همان ظرف سرو کنیم.
  2. برخی از سس خردل استفاده نمی کنند و از سس شیر استفاده می کنند.
  3. میزان زمان پخت را مراقبت می کنیم.

منبع : nezareha.com/1275/%da%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*