خانه » آموزش آشپزی » روش تهیه دسر کاسترد قالبی

روش تهیه دسر کاسترد قالبی

طرز تهیه دسر کاسترد خانگی

دسر کاسترد , طرز تهیه کاسترد , کاسترد با ژله , کاسترد خانگی و ساده , کاسترد قالبی

دسر کاسترد برای تزیین سفره های مهمانی مناسب می باشد و می توان آن را به صورت قالبی آماده کرد و به عنوان دسر در ثفره خود قرار دهیم برخی برای تهیه این دسر آن را بصورت لایه ای درست می کنند و حداقل یک لایه از آن ژله درست کرده و قرار می دهند.

تهیه کردن این دسر سخت نیست و می توان آن راحت درست دستر کاسترد معمولا لایه زیرن قرار می گیرد و روی آن را می توان ژله دلخواه بریزیم و آن را به شکل زیبا تزیین کنیم و سرو کنیم برای اطلاع از آموزش و طرز تهیه دسر کاسترد به این شکل نظاره ها را همراهی کنید.

مواد لازم کاسترد

پودر کاسترد دو قاشق غذاخوری
شکر سه قاشق غذخوری
شیر یک و دو سوم لیوان
پودر ژله توت فرنگی یک بسته
آب دو لیوان

طرز تهیه کاسترد

در ابتدا پودر کاسترد را با شکرترکیب می کنیم و شیر را به آن ها اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس آن را روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم تا به خوبی شکر و پودر کاسترد در شیر حل شوند زمانی که به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بر می داریم و داخل ظرف مناسب می ریزیم مقداری که سرد شد داخل یخچال می گذاریم.

سپس پودر ژله را در ظرف دیگر ریخته و یک لیوان آب چوش داخل آن ریخته و ژله را داخل آن حل کرده بعد آب سرد را به آن اضافه کرده و آن را روی بخار قرار می دهیم و به روش بن ماری اجازه می دهیم تا به خوبی ژله حل شود مقداری که ژله سرد شد و دسر هم بسته شده بود آن را روی دسر کاسترد ریخته و داخل یخچال قرار می دهیم تا بسته شود.

سه نکته در تهیه این دسر

  1. می توان بین دسر کاسترد و ژله میوه مناسبی مانند موز قرار دهیم.
  2. پودر ژله را به دلخواه انتخاب می کنیم.
  3. درون دسر کاسترد برخی خامه هم اضافه می کنند.

منبع : nezareha.com/1080/%d8%af%d8%b3%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%af

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*