خانه » آموزش آشپزی » دستور پخت آلبالو پلو

دستور پخت آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

آلبالو پلو , طرز تهیه آلبالو پلو , آلبالو پلو مجلسی با مرغ , fhg, \g,

آلبالو پلو یکی از غذاهای مجلسی می باشد که می توان آن را برای مهمانی تدارک ببینیم این غذای خوشمزه را می توان با گوشت و یا گوشت چرخ کرده و یا به اصطلاح گوشت قلقلی تهیه کرد البته برخی هم ترجیح می دهند آن را بدون گوشت میل کنند طعم ان را بر اساس ذائقه خود ترش و یا ملس انتخاب می کنیم.

در اینجا ما در آلبالو پلو از گوشت مرغ استفاده کرده ایم که می توانیم آن را دمی درست کنیم و یا اینکه آن را آبکشی کنیم برای سرو این غذا نیازی به خورشت جداگانه ای نداریم و آن را می توان به زبیایی تزیین کرد دستور پخت برای ۴ نفر مناسب می باشد برای اطلاع از آموزش آشپزی و طرز تهیه آلبالو پلو به این شکل نظاره ها را همراهی کنید.

مواد لازم آلبالو پلو

برنج سه پیمانه
آلبالو نیم کیلو
سینه مرغ یک عدد
پیاز دو عدد
شکر یک و نیم پیمانه
آب و روغن به مقدار لازم
نمک و ادویه به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
خلال پسته به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو

در ابتدا برنج را خیس می کنیم و سینه مرغ را خرد می کنیم و در مقداری آب سرد به همراه کمی پیاز خرد کرده روی حرارت قرار می دهیم چند چوش که خرد آب آن را خالی کرده و آن را در مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا پخته و مقداری هم سرخ شود آلبالو ها را می شوییم سپس دم آن ها را می گیریم و هسته های آن را جدا می کنیم سپس برنج را می پزیم و آبکش می کنیم پیاز را خرد کرده و سرخ می کنیم.

بعد آلبالو را درون ظرفی روی حرارت قرار می دهیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و حدود یک ربع آن را از روی حرارت برمی داریم بعد از اینکه برنج را آبکش کردیم سپس مقداری روغن کف قابلمه می ریزیم و نصف برنج را داخل آن می ریزیم سپس مرغ و مقداری پیاز سرخ کرده را با هم ترکیب کرده و روی آن می ریزم بعد هم آلبالو ها را می ریزیم و بقیه برنج را روی ان ریخته و مقداری آب روی آن می ریزیم و دم می کنیم وقتی برنج دم کشید و پخته شد آن را داخل ظرف مناسبی می کشیم.

روش تزیین این غذا

برای تزیین این غذا مقداری برنج را با زعفران دم کرده ترکیب می کنیم و به یک مقداری برنج هم مقداری از آب آلبالو می زنیم خلال پسته را مقداری تفت می دهیم و سپس آلبالو پلو را درون دیس یا ظرف مناسبی می کشیم و با استفاده از برنج زعفرانی و برنج آلبالویی و مقداری از آلبالو هایی که با شکر پختیم و پیاز داغ و خلال پسته می ریزیم و مقداری از مرغ سرخ شده را روی آن قرار می دهیم.

برخی از نکات مهم

  1. می توان برنج را دمی کنیم و آبکشی درست نکنیم.
  2. آلبالو را برخی لابلای برنج دم نمی کنند و بعد از پخته شدن برنج آن روی برنج می ریزند.
  3. گوشت مرغ را به شکل حلزونی می توانیم بپزیم و سرخ کنیم.
  4. در کنار گوشت مرغ می توان گوشت قلقلی هم بپزیم و قرار دهیم.
  5. میزان شکر را به دلخواه می توان کم یا زیاد کرد.
  6. جای گوشت مرغ از گوشت گوسفندی هم می توان استفاده کرد.
  7. ته دیگ این غذا را به دلخواه می توان نان و یا سیب زمینی قرار دهیم.

منبع : nezareha.com/1091/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%a2%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%88-%d9%be%d9%84%d9%88

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*