خانه » آموزش آشپزی » دستور پخت سمبوسه

دستور پخت سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه

سمبوسه , طرز تهیه سمبوسه , سمبوسه با پنیر پیتزایی , slf,si

سمبوسه یکی از غذاهای خوشمزه می باشد که در بعضی از ساندویچی ها آن را سرو می کنند البته درست کردن آن در منزل هم زیاد سخت نیست برای تهیه آن با این روش نیاز به نان لواش نرم داریم تا در زمان برش خرد نشود و برای موادی که در بین نان قرار می گیرید می شود مواد مختلفی را انتخاب کرد.

این غذا سرخ کردنی می باشد و این می تواند یکی از عواملی باشد که برخی به سرغ آن نروند برای تهیه سمبوسه پیتزایی از پنیر پیتزا استفاده می کنیم و این موضوع برای برخی دلنشین می باشد چراکه برخی با پنیر پیتز رابطه خوبی دارند. برای آموزش آشپزی سمبوسه خانگی نظاره ها را دنبال کنید.

مواد لازم سمبوسه

سوسیس سه عدد
خیار شور دو عدد
فلفل دلمه ای یک عدد
پیاز یک عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نان لواش ۴ عدد
نمک و ادویه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه

قارچ را خرد کرده و مقداری تفت می دهیم تا آب آن تمام شود پیاز را نگینی ریز خرد می کنیم سپس آن را در مقداری روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود بعد سوسیس را نگینی خرد کرده و تفت می دهیم سپس فلفل دلمه ای را خرد کرده و به آن ها اضافه میکنیم در نهایت مقداری زردچوبه و نمک و فلفل داخل آن ها ریخته و کمی تفت می دهیم بعد هم همه مواد را با قارچ مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا سرد شوند.

سپس نان به شکل مستطیل برش می دهیم و مقداری از مواد را روی آن ریخته و بعد پنیر پیتزا روی آن می ریزیم و از گوشه آن را به شکل مثلث تا می کنیم و این کار را ادامه م یدهیم تا مواد از آن خارج نشود در نهایت آن را در مقداری روغن سرخ می کنیم و بعد اجازه می دهیم روغن مقداری گرفته شود و بعد به همراه سس مناسب آن را سرو می کنیم.

۴ نکات مهم

  1. از نان نرم استفاده می کنیم.
  2. می توان سوسیس را حذف کرد و یا حداقل از سوسیس خانگی استفاده کرد.
  3. می توان مواد داخل نان را به دلخواه کم یا حذف و یا مواد دیگری اضافه کنیم.
  4. برای تزیین آن از سس گوجه فرنگی استفاده می کنیم.

منبع : nezareha.com/1066/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b3%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b3%d9%87

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*