خانه » مطالب خواندنی » طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

طرز تهیه شربت آلبالو

شربت آلبالو , طرز تهیه شربت آلبالو , شربت آلبالو خانگی , avfj Hgfhg,

شربت آلبالو یکی از شربت های خوشمزه می باشد که برخی ترجیح می دهند از میان شربت های دیگر آن را انتخاب کنند اما بعضی ها دوست دارند تا آن را شربت خانگی مصرف کنند و شربتی را که میل می کنند به این روش تهیه شده باشد و یا گاهی علاقمند هستند که در صورت امکان خودشان بتواند آن را درست کنند.

شربت ها انواع مختلفی دارند شربت آلبالو یکی از انواع آن می باشد که ما می توانیم در منزل هم خودمان آن را تهیه کنیم و این شربت را برخی ترش دوست دارد و برخی تمایل دارند مقداری شیرین تر آن ا میل کنند.شما میتوانید طرز تهیه این نوشیدنی خوشمزه و مجلسی را در سایت نظاره ها مشاهده کنید.

مواد لازم شربت آلبالو

آلبالو نیم کیلو
شکر یک پیمانه
آب ۴ لیوان آب
آبلیمو یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت آلبالو

در ابتدا آلبالو را می شوییم و آن ها خشک می کنیم سپس هسته های آلبلو را در می آوریم و در لابه لای آن شکر می ریزیم و حدود ۱۱ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا شکر به خورد آلبلو ها برود بعد آن ها داخل ظرف مناسبی می ریزیم و ۴ لیوان آب را به آن ها اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم زمانی که چوش آمد آبلیمو را اضافه کرده زیر حرارت کم می کنیم و اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم حدود ۲۰ دقیقه چوش بخورد تا غلیظ و خوش رنگ شود بعد از صافی رد می کنیم و اجازه می دهیم تا سرد شود برای سرو آن مقداری از شربت آلبالو را در لیوان ریخته و روی آن آب می ریزیم و هم می زنیم.

نکات

  1. اگر بخواهیم شربت دو رنگ باشد بعد از ریختن شربت یخ داخل لیوان می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و یک قاشق درون لیوان قرار می دهیم و آن را به شکل زیباتر سرو می کنیم.
  2. برخی از آلبالوهایی که در صافی باقی مانده است مربا درست می کنند.
  3. در زمانی که روی حرارت است کف روی آن را می گیریم.
  4. برای شکرک نزدن شربت آبلیمو استفاده می کنیم.
  5. برای تزیین آن از ظروف زیبا و آلبلو استفاده می کنیم.
  6. زمان پخت آن حدود ۲۰ دقیقه می باشد

منبع : nezareha.com/927/%d8%b4%d8%b1%d8%a8%d8%aa-%d8%a2%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%88

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*